Monday, September 30, 2013

Black is beautyful

Idag har jag så äntligen kommit dithän att jag börjat med renoveringen av lägenheten. Jg har köpt färg och tapeter ochfick uppleva ett stort köpcentrum en måndag förmiddag. Jag och några pensionärer och folk som kan tänkas stå utanför arbetsmarknaden rörde oss i butikerna. Jag känner mig tydligen inte riktigt pensionärsfäig ännu.

Ganska ödsligt på Överby, men en och
annan pensionär staplade omkring

När jag kom hem la jag ut mina inköp på golvet och började sedan med förberedelser för målning. Bort med alla tavlor och tillhörande krokar och spikar. Fram med dammsugare och ta bort smuts, damm och spindelväv. Sedan dags för maskeringstejp och skyddspapper. Först därefter blir det målning. Det skall erkännas at det inte känns jätteroligt men jag får se det som en investering för att få lägenheten såld och att få den såld till lite bättre pris.

Detta skall i sinom tid bli nytapetsering i sovrummet
och nymålat i vardagsrum, hall ochkök
Men först måste jag skydda lister och parket
Jag blev klar med första strykningen idag och räknar med att göra färdigt i morgon

Klart för målning

Lite lek innan jobbet börjar

Påbörjat

Första strykningen klar och nu gör jag kväll

No comments: