Sunday, September 29, 2013

Hemåt

Söndag och veckan i storstan avlöses av en vecka på västkusten där jag nu planerar att äntligen börja med tapetsering och målning av lägenheten för att få den i säljbart skick. Ett jobb av den art som är betydligt besvärligare innan man börjat med det. Jag for från det nya hemmet vid tiotiden i förmiddags och kom till det gamla vid sjutiden. Men då hade jag också hunnit med ett rätt hyffsat långt besök i Remmene och lilla moster, vilket gav mindre omväg än om jag tänkt mig dit, fram och tillbaka en vanlig vardagskväll.

Jag glömde faktiskt fota idag så den här
bilden är stulen från Wikipedia
Som vanligt rastade jag i Ramundeboda och där var solen så mild att jag tog min lunch utomhus. Det var jag dock ensam om. Sedan fortsatte jag i rask takt söderut. En tanke om att besöka platsen för Ymseborg utanför Mariestad sköt jag på framtiden, när nu Remmene blivit aktuellt. Väl framme där besökte jag först kyrkogården där jag tog en halvtimmes meditation och umgänge med förfäderna - i total glömska av att det idag är fem år sedan mamma dog. Eivor, som påminde mig, tyckte att det kändes som ett hälsotecken eftersom inte heller hon hade kommit på det av sig självt utan mer av en slump.

Utsikt från Stora sten mot stationen (Som inte finns längre)

Lagårn

Mangårdsbyggnaden

Tomten
Lisa var glad och pigg och hade kaffebröd hemma så jag tog med de bullar jag köpt till stan. Det är ju så mysigt att sitta vid köksbordet med en fika på måndag morgon när alla andra går till sina jobb. Jag passade också på att testa den nya panormafunktion som dykt upp på min iPhones kamera efter det att jag uppdaterat den till iOS7. Resultatet syns ovan.

No comments: