Wednesday, October 02, 2013

Första rummet klart

I förmiddags, eller kanske snarare vid middagstid blev så vardagsrummet färdigmålat. Det kändes så skönt att jag genast belönade mig med en stunds middagsvila och sedan en tur upp till Ursand för att plocka geocaher. Och för att komma ut och gå lite.

Så här ser dagens utflyktsbord ut
Det blev faktiskt en riktigt lång promenad. min GPS sa att jag gått 5, 2 km och att jag rört mig i 72 minuter. Tänk vad den har koll... Det var riktigt skönt att gå i det vackra höstvädret och jag fann sex cacher innan jag återvände och tog en fika nere vid hamnen.

Det är nog lika kallt i vattnet idag
som det var för 38 år sedan
Tänk, i den hamnen låg vi förankrade i en lite lånad segelbåt vid midsommartid 1975 (eller 74?) och jag dök ner i det iskalla vattnet på morgonen för att hämta upp en tappad klocka. Jag fann den!  Men idag tog jag bara lite kaffe, som jag har i en glasburk eftersom jag gärna dricker det kallt, och sedan for jag hem.

Det ser ju nästan lite elegant ut! Nu är det bara kök, hall och sovrum kvar
Jag hade fått ett litet infall, röjde bort all maskeringstejp, flyttade ut allt ur rummet, dammsög och bar sedan in madrasserna till den plats där lilltösen skall få sova när hon kommer hit. Jag undrar nu hur det kommer att kännas att vakna i en stor ödslig, vit sal i morgon bitti...

2 comments:

Anonymous said...

låt henne inte få vita lakan , då ser hon ut att ligga på något helt annat/syse

Alf said...

Jag har tänkt samma tanke så det får bli blå