Sunday, October 27, 2013

Normaltid

Det heter alltså inte Vintertid utan Normaltid men den är lika fin för det. När vi varit uppe en bra stund var klockan ända bara halv tio. Då tog vi frukost och sedan masade vi oss iväg på en liten shoppingrunda som i första hand gick ut på att köpa solrosfrö till mina kära pippijåglar ute vid stugan. 18 kilo kunde man köpa för 195 kr på ÖoB: Där har de små liven att bita i ett tag.

De här tomtarna fanns på ÖoB. Måste kolla
om de är kvar när det blir rea efter jul
ANna skall passa grabbarna grus under två dagar och till detta skulle det handlas mat. Det blev taco-grejor till i morgon medan vi kör med sushi till helgen då vi också skall ta hand om dem. Då som en del av en födelsedagspresent vars huvuddel består i biljetter till Rainman med Robert Gustavsson och Jonas Karlsson. Vi rundade sedan av shopandet med att gå på Nespresso och köpa kaffekapslar av de favoritsorter vi nu lärt oss tycka om.

Läckert kryddad kyckling på hett järnfat 
Till sist hämtade vi Paula på jobbet varefter vi gick på vår lilla indiska stamkrog och åt söndagsmiddag. Jag ger mig tusan på att den lille farbrorn som sköter serveringen känner igen oss nu..När det så blev sen kväll kom grabbarna grus hit och då serverade jag våfflor med sylt och grädde och nu är det läggdags. Hoppas jag.

No comments: