Monday, October 07, 2013

Måndag igen

Måndagarna infinner sig mer och mer obemärkt och jag tänkte inte så mycket på att jag var ledig idag medan resten av Sverige jobbar. Jag börjar bli invand pensionär. Vår gäst var kvar halva dagen idag och vi for ut till stugan och njöt av friden där ute. Solen tittade fram såpass mycket att det faktiskt värmde lite och Ammii kunde sitta med sin stickning utan att frysa fingrarna av sig.

Ammii stsår i stum beundran inför vår skapelse ute i skogen
Det var såpass milt väder att stickningen kom fram
Jag körde in henne till stationen vid tvåtiden och sedan for jag hem och och handlade inför veckan som kommer. Nu ska det bli slut på helgens frosseri och åter skall salladsblad och mager keso förgylla mina måltider. När Anna kom hem for vi iväg och handlade lite till hennes skola och sedan vart det TV för resten av kvällen: Per Morberg, Nakne Kocken, Nordisk mat och Dessertmästarna. Idel matprogram ocskå.

No comments: