Wednesday, October 23, 2013

Mot nordost

På dagens schema stod att riva ner lister och tapeter, tavlor och bilder från väggarna i sovrummet för att förbereda för tapetsering. När jag statt upp i morse och begrundade läget, stående mitt på golvet i rummet, kändes det som en allt för stor uppgift för en dag, eftersom jag ska åka upp i morgon. EFter mycken tvekan bestämde jag mig för att åka redan idag.

Även hösten har sin skönhet
Sagt och gjort. Jag körde in bilen. lastade in kökssoffan, och några kassar samt ytterligare skräppåsar till tippen. Vid halv tolv var jag klar att fara och via tippen for jag till Remmene där jag och LIsa fick en trivsam stund vid kaffebordet, varefter jag for till kyrkogården ochsatte upp mitt elektriska ljus. Det blev fint och glad i håg fortsatte jag mot Stockholm.

Nu gäller det att lampan håller vad den lovar
och lyser sin 1200 timmar.
Jag hade satt mig i sinnet att köra sakta och försiktigt för att se om det göre något på bensinförbrukning och det måste jag säga att det märks rätt tydligt. Jag klarade mig upp på nära nog en halv tank så nog var det förtjänstfullt att köra lite långsamt. Dock lite märkligt att möta stan i fjorton graders värme. På kvällen.

No comments: