Thursday, September 25, 2014

Ärtsoppa och pannkakor

Häromdagen kokade jag Eriksons grynkorv och passade då på att spara spadet för att göra ärtsoppa. Den gjorde jag idag. Och inte nog med det. Jag svängde ihop en liten sats pannkakor också och kunde bjuda Anna på riktig torsdagsmiddag när hon kom hem.


Mer jag gjort idag är att ha varit på Solna C och bytt batteri på min armbandsklocka. Skrivit rent dagbok, sett ett par bra historiska dokumentärer på SVT-play, samt hämtat papper till Annas jobb på en tryckerifirma i närheten. Egentligen skulle jag ju ha stuckit ut till stugan och börjat bygga sänglåda idag, men det regnade så kraftigt att jag avstod. Det är så väldigt mycket enklare om jag kan hållas utomhus med sågning och skruvning och sådant.


Igår hade jag namnsdag, något jag alltid glömmer, men Martina kom ihåg och även Anna. Dock dröjde det med uppvaktning tills idag då Anna kom hem med en vacker lite ros i kruka.

1 comment:

e said...

Grattis i efterskott!