Friday, September 19, 2014

Tabberas på Eriksons Chark

Med en känsla av nyrikedom efter lägenhetsförsäljningen lämnade jag staden i morse i god tid för att hinna till Eriksons Chark, lagom till öppningsdags. Har man en gång smakat deras produkter vet man att de är värda en omväg. Nu blev det ingen omväg ty jag ämnade ju även besöka broder I. Men först alltså lite affärer. 

Hos Eriksons vräkte jag ner nästan alla isterband i min kasse. Därtill ett par rökta korvar samt en köttkorv och en Grynkorv. De är ju mästare  den. Jag fortsatte sedan till Gerdas bageri ( eller om det var Elins) och köpte ett gott bröd och en moccabakelse. Måste ju festa lite. Sist ett besök på systemet där de hade en liten irländsk whiskey - Tulamore Dew.

Jag hade ju tänkt tillbringa eftermiddagen i Remmene och den är lång så det behövdes lite mat. Sist besökte jag  alltså I och fick kaffe och kaka och en stunds trivsamt samspråk innan jag fortsatte till Remmene. Där ska J just börja renovera och det såg ut därefter. Stökigt, dammigt och skräpigt. 

Ute var det dock strålande sensommarväder och jag fick en underbart nostalgisk och skön eftermiddag. I kvällningen fortsatte jag sedan till syster E som bjöd på en härlig köttfärssås, nedsköljd med ett gott vn och tuggad med pasta. TV:n stod sedan på hela kvällen men ägnades mat ett förstrött intresse. Det vi själva hade att prata om kändes mycket roligare.

1 comment:

Eva said...

Men försa du dig inte nu?