Monday, September 22, 2014

Nu vart det höst på riktigt

Idag har jag hållit mig inne och njutit av regnets smattrande mot fönstren. Det har blåst hårt och regnat så kraftigt, att lilla vovven genast vände tillbaka in efter att de nödvändigaste behoven var avklarade.


När jag pensionerades fick jag ett ånglok i byggsats och jag har sagt till min omgivning att den dag lägenhetsförsäljningen är klar så skall jag börja bygga mitt lok. Nu kanske jag inte har tid exakt idag men jag la i alla fall ut en facebookbild på den uppackade kartongen vilket gett rätt signaler till de det berör.


Sedan har jag ägnat en stor del av dagen åt att skriva rent mors dagbok. Det känns som ett bra sätt att hålla kontakt med gamla mor. När det drog sig mot aftonvard och Anna kom hem bjöd jag idag på en svensk mästare; Eriksons prisbelönta grynkorv. Den vart en stor och positiv överraskning för henne.


Själv var jag inte så överraskad eftersom jag varje jul brukade göra min egen grynkorv och denna var i samma klass som mina korvar. I morgon skall jag nog ut till stugan i alla fall och börja projektera för bygget av gästsäng i "storstugan". det kommer att gå fort och vara roligt att bygga den. Och tänkt vilka fina förvaringsutrymmen det blir i sänglådan.

No comments: