Sunday, September 07, 2014

Mot söder igen

Jag vaknade i morse till ljudet av dammsugare. Det var B-E som var uppe och städade och donade på ett sätt som gjorde mig rent andfådd. Jag dukade fram frukost och packade och sedan körde jag packningarna till bilen. Vi var bjudna på 93-årskalas till halv ett och jag var lite orolig för om vi skulle hinna dit. De vägar jag kollat på nätet pekade på ganska lång restid.

Nätet hade dock ine samma goda lokalkännedom kring Lappland som jag har så via en liten fin grusväg kom vi fram i god tid. Kalaset gick bra och vi smorde kråsen med både smörgås- och gräddtårta. Mätta och belåtna strävade vi hem och vilade upp oss innan det var dags att äta kvällsmat, som var en god köttsoppa med klimp. 

Sedan roade vi oss med att gå ner och titta på kvällståget och när vi konstaterat att det kom i tid gick vi hem och ägnade oss åt samtal om släkt och vänner tills en valdebatt mellan Löfven och Reinfeldt startade.

No comments: