Thursday, September 18, 2014

Man samlar på sig för mycket

Idag for jag ner till lägenheten i Trollhättan för att lasta in de sista sakerna i bilen och köra hem. Trodde jag. Det var ju bara några kartonger med frimärken och ett par madrasser. Trodde jag. Men när jag började rada upp vad som fanns kvar så växte högen oroväckande. Det var lite saker i kökskåpen - porslin, bestick, grytor. Burkar, piller, medikamenter och allsköns tvålar och krämer i badrumsskåpet. Verktyg här och småplock där och till slut en hel vägglängd full med grejer.

Till all lycka får jag härbärgera frimärkskartongerna, smalfilmerna och gardinlådan hos Eva och Jan. Dessa hade dessutom godheten att bjuda på god mat och dryck på kvällen. Jag hade också en träff med mina köpare och ordnade upp de sista detaljerna med köpet så nu kan jag snart känna mig riktigt fri från mitt gamla liv i Trollhättan och till fullo börja njuta av pensionärslivet.

1 comment:

Anonymous said...

Lycka till med fortsättningen/syse