Tuesday, September 16, 2014

Körsång på gång

Jag hämtade lilla vovven i morse och for ut till stugan för att hon skulle få lite frisk luft. Husse var hos veterinären igår och kunde konstatera att diskbråcket hade läkt fint och att hon kunde börja gå lätta promenader på upp emot en kvart. Därav vart intet ty jag tyckte det var skönare att sitta i solen och dricka kaffe.


Jag åt också lunch där och den var god. Jag tog nämligen och halstrade några skivor rökt fläsk från Eriksons Chark i Nossebro. Det smalt som skit i munnen! Sedan vi låtit oss väl smaka for vi tillbaka till stan där Husse snart kom och hämtade henne.

Jag förberedde mig nu för kvällens körsång, som skulle bli premiär för mig.  Jag kom dock iväg lite väl tidigt och gick in på en pub och tog en kopp kaffe i väntan på att klockan skulle bli halv sju. Puben hade gamla böcker liggande i fönstren som pynt oich jag råkade få syn på en av de som låg där jag satt. Det var Albert Engströms memoarer. En bok som jag länge tänkt köpa på antikvariat utan att ha kommit mig för. Nu gjorde jag det och fick faktiskt köpa boken till ett bra pris.


Körsången gick bra och jag blev mycket väl mottagen. Det var femton gubbar där och jag var faktiskt inte yngst. Det var också roligt att märka att jag hängde med rätt bra i min stämma, bara genom att läsa noterna och lyssna på grannen.

No comments: