Tuesday, September 09, 2014

Körsång med förhinder

Dagen började med frukost på gröt och mjölk i det Kemiska hemmet och sedan gick vi ut i ladugården och sågade upp en gammal enestam, jag haft liggande till tork i flera år. Den har sista tiden legat i bilen (av en ren slump) så det var bra att passa på nu när man var i närheten av en cirkelsåg. Jag hjälpe också till att flytta en håg målarställning innan jag for ner mot byn och besökte faste M.

Vi tittade på bilder från resan och drack kaffe och sedan körde jag i rask takt hem mot lilla stugan i stora skogen. Jag hade tänkt vattna, men det hade en granne redan gjort så jag njöt av en kopp kaffe innan jag fortsatte in mot stan. Först for jag till biltvätten och sedan hem till lägenheten. Där packade jag upp mina saker och ner mig själv - i ett varmt bad. Det var skönt.

Sedan vidtog väntan på körsången och fylld av förväntan for jag dit. Jag var där en kvart innan och väntade på de andra. Det kom inga. Halv sju ringde jag kontaktmannen och han sa att man inte skulle börja förrän nästa vecka. De hade haft upptaktsträff förra veckan och det hade visat sig att så många inte kunde denna tisdag att de skjutit på starten. De hade inte meddelat mig eftersom jag sagt att jag skulle vara i Lappland.

Lite snopet men nu fick jag en fin promenad hem och det får jag väl se som en påbörjad träning inför ev kommande fjällvandringar. B-E och jag talade mot slutet lite smått om detta ...

No comments: