Sunday, September 28, 2014

Halv säng

Dagen började med en lång sovmorgon, som omärkligt gled över i en slö förmiddag, med kaffe på sängen och morgontidningarna i iPaden. Så småningom utkristalliserade sig dagen lite mer substantiellt och vi delade upp oss i var sina sysslor. Anna in til stan för att köpa skor och jag ut till stugan för att fortsätta bygga sängen.


Det är ett jätteroligt jobb men jag började med en kopp kaffe och en liten kaka ute på bryggan innan sågande och skruvande tog vid. Jag hann bli klar med halva sängen och testade förvaringsförmågan med en stor back pryttlar. Den försvann med ett slurp under sänglocket. Efter en enkel lunch for jag sedan hem och så småningom kom även Anna med ungdomarna hit och vi umgicks lite småslött framför en påslagen TV. Och nu sover en av oss i soffan och det är inte jag!

No comments: