Tuesday, September 30, 2014

Oväntat beröm

Den uppmärksamme läsaren av mina texter kanske erinrar sig att jag igår beskrev hur jag besökte en tysk livsmedelsbutik, som jag annars mycket ogärna går in i. Skälet denna gång var snålt ekonomiskt och jag beskrev besöket med butikens namn i bloggen. Döm om min förvåning när en kvinna från företaget idag hade skrivit och tackat för uppmärksamheten. Det kändes lite underligt eftersom jag ju är en ortodox ICA-fundamentalist, som ser mycket misstänksamt på allt konstigt utrikiskt.


I stugan koncentrerade jag mig idag på storstugan och utan alltför mycket besvär lyckades jag fixa till den så det vart riktigt snyggt. Klart för att börja julpynta om man så skulle vilja. Det gjorde jag nu inte utan ägnade mig i stället åt att vila och att beundra mitt verk. Sedan tog jag mig samman och övade lite på mina körstämmor. Numera får man sina stämmor i en mp3-fil vilket är väldigt bra. Tisdag kväll är körkväll och jag börjar känna mig lite varm i kläderna där, men fortfarande kan jag min stämma för dåligt så jag för öva mer. Första konserten har vi den 22 november och sedan har vi ytterligare en den 6 dec och en den 13:e. Det ska bli kul.

No comments: