Wednesday, October 08, 2014

66 år

Idag fyllde jag alltså år igen och jag har blivit firad över hövan, mest på Facebook, med en massa gratulationer, men även på riktigt. Det började redan i morse med kaffe på sängen och en present som jag verkligen önskat mig - en klockradio som projicerar tiden i taket.


Det spöregnade så jag körde Anna till jobbet och därifrån direkt ut till K-Rauta i Arninge för att köpa material till den skivhylla jag skall börja bygga i morgon. Köerna på Essingeleden är sedvanligt sega men inte helt stillastående så jag kom igenom på bara trettio minuter.



Från K-rauta bar det av till stugan där jag lastade av mina grejor och tog en kopp kaffe innan jag for hem och började fira själv. Det gjorde jag med wienerbröd och mjölkchoklad, något som Nils inspirerade mig till igår och det var gott. Jag tog t.o.m. en nypa salt i och det gjorde inte ont. 



Jag installerade nu klockradion vilket gick alldeles utmärkt utan att jag behövde öppna instruktions-boken. Och sedan fortsatte firandet, nu med lunch, som helt traditionsenligt bestod av våfflor med grädde och sylt denna dag.



På detta vila och sova middag innan jag for iväg till min läxhjälp, där jag nu börjar känna igen barnen som kommer och där jag hade fullt upp idag. När jag var klar där for jag hem och fixade lite riktig mat. Födelsedagsmiddag för Anna och ungdomarna och det blev Eriksons isterband med stuvad potatis och det gick snabbt och lätt ner.



Till dessert tog vi resten av den dajmtårta jag undfägnats med i morse och den fick vi alla njuta av - alla utom Noomi, som inte får äta choklad....

2 comments:

Eva said...

sa tidigare

Eva said...

Min text kom tydligen inte med, men jag gratulerar till den nya klockan. Det är så gott att bara öppna ögonen och se att jag kan ligga en stund till. Ljusa sommarnätter kan det dock vara svårt ta in informationen.