Friday, October 10, 2014

En fransysk visit

Så damp hon då ner här på centralen igen, min lilla tös, som flyger och far överallt på jorden nu för tiden. Det lär bli mer Sverige ett tag framöver och det tackar vi för. Efter ett par lyckade dagar i Linköping stannar hon nu här över helgen för att delta i mitt föllsedagskalas i morrn (och för att springa 25-manna). Jag hade gjort oss en broccolipaj, dagen till ära, och den blev riktigt bra. Det blev lite kvar men jag undrar om den biten verkligen kommer att överleva natten.

Tidigare idag var vovven och jag ute i stugan där jag lackade baksidorna till hyllan. Vovven var med men låg hela tiden och vilade på nya sängen, en plats hon verkligen tycks älska. Vi for snart hem igen och jag ägnade mig åt lite släktforskade samt planering inför morgndagen. Jag skall bjuda på lasagne och hade sedan tänkt servera Klings glasstårta, som enligt deras hemsida ska finnas på Willys. Stockholm nu. Pytten att den fanns. Jag var både i Sundbyberg och Rissne men såg inte skymten av någon Klingglass. Jag kom då på att det ska bli cheesecake med körsbärssylt. Det lär bli gott det också.

No comments: