Tuesday, October 28, 2014

Nyasfalterat

Vår gård har länge sett ut som de man ser i socialreportage från utsatta områden i de forna sovjetrepublikerna i Östeuropa. Rasad rappning, kullvräkta kantstenar, stora gropar i asfalten. DE senaste veckorna har dock ett gäng gubbar, förmodligen från just nämnda öststater, varit här och jobbat som tusan med att snygga till. Idag var det dags för asfalt och även om det ser ut lite som ett lapptäcke så är det i alla fall bättre än vad det varit.


När de sedan blir klara med allt annat de håller på med blir det nog bra här. Hyran lär säker bli högre också ty hittills har fastighetsägaren inte fått igenom önskade hyreshöjningar, just på grund av vanvård. Jag har länge tänkt baka ett lass bullar och gå ner till killarna med färska bullar och en termos kaffe. Får se om jag tar mig samman och om jag vågar. De kanske tror jag är knäpp då.


Stina och jag var dock inte hemma så mycket idag utan använde den unika värmeböljan till att sitta ute i stugan och lösa korsord, äta lunch och ha det allmänt bra tills de var dags att hämta Anna. Resten av kvällen ägnade hon och Irja åt att sy fodral till oljefaten medan jag var på körsången.

Jag har varit och skrivit in mig på närmsta vårdcentralen idag också. Jag passade på att fråga om min lårmuskel, som varit behäftad med smärta och värk ganska länge. De fnös åt mina farhågor om en tumör och menade på att om jag gnider på liniment så kommer muskelinflammationen att ge sig. Och - man ska inte ropa hej, men en omgång med Radital hästliniment, som jag gned in i hårremmen verkar ha gjort susen. Nu behöver jag bara få kontakt med en sjukgymnast också, som kan ge mig ett lämpligt träningsprogram för det här.

No comments: