Monday, October 13, 2014

Amerkaresenärer

Min dag började med att jag körde ut Paula och Jimmy till Arlanda. De skall till Paulas kompis i Los Angeles och denna gång b lir det bara turistande, inte en massa shopping (av ekonomiska skäl) så det blir nog en riktigt bra resa. Vovven var med ut till flyget, men gjorde ingen stor affär av att husse och matte försvann. Hon bara la sig tillrätta på sin plats och fortsatte sova.


Det gör hon ute i stugan också. Hon älskar verkligen den nya säng jag byggt och ligger där stilla och trynar medan jag går ute och grejar. Jag for alltså ut till stugan direkt från Arlanda och hade väl mest tänkt njuta en stund, men hur det var så började jag såga till resterande hyllplan och plötsligt var hela hyllan färdig - nästan.


Nu fattas bara att gå över sågade ytor med slipmaskinen, fästa hyllplanen i sina hållare, städa undan träbitar, dammsuga, samt skaka mattor och dynor. Sedan skall jag bära in alla mina stenkakor och fylla hyllan varefter jag väljer ut någon favorit och spelar på vevgrammofonen. Och då kan det nog också vara läge att öppna den påse med praliner jag fick av Pelle/Gabbi och Rose-Marie (förutom strumpor).


Sist ikväll var jag så och hämtade lilltösen på stationen, dit hon återkom efter ett besök hos mormor ett par dagar. Hon var nyfiken på den Zlatandokumentär, som sänts i Kanal 5 så vi tog ett abonnemang, bara för den sakens skull och såg bägge avsnitten. Sedan skall jag säga upp abonnemanget för det verkar i övrigt bara vara en massa skit på den kanalen.

No comments: