Sunday, October 12, 2014

Snickerisöndag

För Anna innebar denna dag en amerikansk fånighet för att i förväg fira, och framför allt köpa en massa saker, för att en unge skall födas snart. Till dess försvar skall sägas att både mödrar och döttrar ur flera familjer fick träffas på en trevlig eftermiddag, men dess allra största förtjänst var att jag fick en extra snickardag ute i stugan. Jag och vovven for ut redan vid elvatiden och den senare parkerade sig på sin favoritplats i nya sängen medan jag började snickra ihop den blivande grammofonhyllan.


Jag hann med gaveln oich översta och nedersta hyllplanet och när jag såg på mitt verk såg jag att det var gott. Dock väldigt skräpigt inne på verandan, men det tar jag hand om är allt är klart. Det som återstår nu är fort gjort och sedan blir det bara lite slutputs innan jag kan bänka mig med en Sven-Olof Sandberg eller Lapp-Lisa Öst på skivtallriken.

Ikväll har det regnat och vi har suttit inne och löst Dagens Nyheters söndagskryss, vilket i viss mån var en besvikelse. I ett soffprogram tidigt i somras sas det att detta skulle vara Sveriges svåraste korsord, men vi blev klara med nästan allt och jag tycker nog det finns väl så svåra i min favorittidning "Mästarkrysset". Jag är väl för smart förstås....

No comments: