Tuesday, October 07, 2014

TIllbaka i stan

Tidigt i morse statt jag upp, packade ihop mina pinaler och lämnade gula huset hemma hos lilla syster E. Det har varit kul att få umgås tre kvällar i rad. Nu styrde jag mot kusin Alve i Dalsjöfors där jag mottogs med öppna famnen och ett gott kaffebord. Vi talades vid om stort och smått och avslutade med en runda i trädgården där det fortfarande fanns flera blommor att fotografera. Det börjar sina i mitt förråd av blommor. Jag lägger ju ut en ny blomma varje dag.

Från Dalsjöfors for jag nu vidare mot Norrköping och sedan E4 upp mot stan. Jag stannade och köpte kaffe ett par gånger, samt vilade en stund men vid halv fyra svängde jag in till Annas jobb och talade om att jag kommit tillbaka. Hon hade fullt av ungar omkring sig. Efteråt for jag hem och lastade in min stol och pall och förberedde mig för kvällens kör. Ikväll tyckte jag att det lättade med stämsången och att jag satte mina toner fint. Det är kul.

När Anna kom hem avnjöt vi ännu en gång Eriksons isterband. De är goda.

No comments: