Tuesday, February 24, 2015

Klubbmästare i kören

Jag började min dag med att åka till min favoritbutik, Fogas i Älvsjö, för att köpa fotogen och gasol till stugan. Det passade bra eftersom jag kört Anna till skolan med en påse mossa, som hon skulle ha till en trollskog de gjort i skolan.


När jag kom hem gjorde jag en liten ovanlighet, jag gjorde ett försök att rekonstruera mors gamla dopp-i-grytabröd. Jag har fått för mig att jag skall njuta av en riktig dopp-i-gryta fest nu när jag är själv hemma medan Anna är i London. Jag har ofta tänkt att det skulle vara kul att äta en julmiddag under en helt felaktig tid och de här dagarna blir perfekta. Kanske kan jag rentav vara ute i stugan. Jag har ju White Christmas med Bing Crossby på stenkaka...


Sedan såg jag Charlotte Kalla ta ett välförtjänt guld på skid-VM. Strax efter det kom Jimmy och hämtade Noomi och då for jag ut till stugan med min fotogen och min gasol. Jag passade på att ta en fika och läsa lite i stormlyktans sken innan det var dags att fara till kören.

Ordförande Bo delar ut en nål till en värdig medlem.
Där hade de årsmöte och sådana kan vara riskfyllda att besöka. Det fick jag erfara när jag plötsligt befanns vara Klubbmästare i styrelsen. Det visade sig innebära att jag ansvarar för den väska med småflaskor, fyllda av whisky, vodka eller akvavit, som skall finnas med på de fester som ordnas i kören. Detta sker bara fyra gånger om året så det är inte så betungande.

3 comments:

Anonymous said...

Ska bocken vara trädgårdsmästare??!!
/M-tina

Alf said...

Jag är i princip helnykterist så detta kommer att gå utmärkt.

Anonymous said...

Och bocken äter mest ogräs, så det jämnar väl ut sig då!😃
/M - tina