Friday, February 06, 2015

Systembesök

Det är inte ofta jag går på systemet, faktiskt så sällan att jag fick slå upp på internet, var närmsta bolag finns. Att jag skulle dit nu berodde på att vi skall ha gäster i morgon och att jag har tänkt göra tiramisu. Till det behövs Amarettolikör. Just den hade de inte men expediten försäkrade att det fanns en snarlik ersättare som var precis lika bra till detta ändamål.

När jag ändå var där passade jag på att köpa mig en flaska Gammeldansk. Den är bitter men smakar gott till mat ibland. och sedan kom jag opå att jag inte hade någon punsch hemma heller så det slutade med att jag lämnade butiken med tre flaskor. När vi nu är med i EU så kan man lika gärna köpa sin sprit hemma.

Ikväll blir det inga gäster, mer än Anders, men jag gjorde mig ändå till lite. Lagade en kycklinggratäng till huvudrätt men sedan Crême Brüllé till dessert. Detta för att jag upptäckte ett paket med fyra små portionsformar när jag flyttade. Jag tror jag fick dem när jag köpte mikron och de låg fortfarande i sin förpackning men idag blev de invigda. Det smakade bra.

Annars har jag mest ägnat övrig tid åt att restaurera mina gamla dagböcker från nittiotalet, som skrevs på åldriga program, som numera är svåra att läsa. En del filer saknas och en del är så skadade att de inte kan öppnas. Jag känner mig lite som en textarkeolog när jag sitter och pusslar ihop textfragment men när jag väl blir klar skall väl en ganska stor del av tiden vara täckt.

No comments: