Saturday, February 07, 2015

Tiramisu

Idag inledde jag matlagningskursen med Paula genom att hon gjorde den tiramisu vi skulle ha som dessert ikväll. Hon gjorde allting själv, min enda uppgift var att vägleda henne genom receptet, och när det var klart slogs hon av hur enkelt det var.


Innan matlagningskursen hade jag haft ett Skype-möte med Sigrid som kört fast på hur man representerar komplexa tal i det komplexa talplanet. Jag hade också glömt detta men förstod direkt vad det gick ut på och kunde förklara så att även hon begrep. Det känns kul.

När Paula gjort sin desserter for de allesammans till Hornbach för att lämna tillbaka en tapetrulle och för att handla lite annat smått och gott. Jag slapp än en gång undan tack vare vovven och vi fick en lugn em.

När de väl kom tillbaka fortsatte jag med maten. Det skulle bli pannbiff och den gjorde jag för enkelhets skull i ugn Stekte biffarna hastigt så de fick yta och lade dem sedan i långpanna där de stekte färdigt i ugn.

Vid sju kom vår gäst, kusin Carina, och vi lät oss alla väl smaka av anrättningarna. Efter det blev det melodifestival och den genomlevde jag med iPad i knä så att jag kunde kommentera låtarna med vänner i Trollhättan och Kungälv. Kul.

No comments: