Thursday, February 05, 2015

Röjer i sovrummet

Idag var jag flitig i stugan. Sovrummet har fungerat som ett otroligt rörigt lager, sedan jag gjorde sista resan från Trollhättan. Allt som jag då hade med, vräkte jag in där för senare åtgärd och dess åtgärder började jag vidta idag. Efter lite omdisponeringar i förråden under sofflock på verandan kunde jag stoppa in en hel del saker på en bra plats där.

Från början
Jag sorterade också upp en rätt rejäl hög som skall till tippen, men det får bli när jag kan köra ner bilen igen. Nu är det så snöigt att jag får ställa mig på parkeringen vid kursgården i närheten. Det är inte så långt, men tillräckligt för att jag inte skall vilja bära alla sopor dit.

Slarvade med skärpan, men det syns nog att det är bättre
Jag hade också ute alla sängkläder och mattor och skakade ty jag hade upptäckt muslortar. Inte mycket men tillräckligt för att oroa mig. Jag trodde sovrummet var mustätt, så det måste jag åtgärda. Tills vidare satte jag in musfällor.Jag skall ta hem allt och tvätta en dag när tvättstugan är ledig också.

Skymningsljus
När allt var klart tände jag upp alla ljus på verandan och kurade skymning med en kopp kaffe och ett gott bröd en stund och sedan gick jag in i storstugan och läste i stormlyktas sken. Jag var kvar ända till sju för Anna skulle inte hämtas förrän då. Hon hade nämligen varit på ett möte med "Hela Stockholm sjunger", en ny sångkör. Hon kan dock inte vara med eftersom de övar på samma dag som hennes gospelkör,

No comments: