Saturday, February 28, 2015

Familjen fulltalig igen

Det var nog någon grad mildare i natt för när jag vaknade strax före åtta var det fortfarande 12 grader i rummet. Såpass varmt att jag utan problem kunde ligga och dra mig innan jag stapplade upp. Jag började tämligen omgående röja i ordning efter mig och åt sedan frukost innan jag for in mot stan. 

Det går utmärkt att övernatta så här års men kanske inte mer än två, tre nätter. Hygienen blir alltför lidande om man stannar längre. Både den personliga och den som har med mat att göra. Lite bökigt att diska t.ex när man inte har tillgång till ordentligt med vatten. Nu hade jag med mig en stor bunke med disk som jag körde direkt i maskinen.

Sedan jag duschat och gjort mig i ordning satte jag mig och gjorde färdigt dagbok nr fyra mors samling. Jag unnade mig också att sova middag och att titta på torsdagens Antikrundan innan jag förberedde den välkomstmåltid jag skall bjuda Anna på ikväll. Hon skall få det godaste hon vet - blodplättar. En provstekning visade att jag lyckats bra med smeten.

Vid halv åtta såg jag på min flygradar att hennes plan lyfte från Heathrow och när de sedan flög in över Danmarks kust stack jag iväg till Arlanda för att hämta henne. Det tycks ha hänt något med ankomstparkeringen för det visade sig hart när omöjligt att hitta ett sätt att köra dit, där jag tidigare mött folk. 

Till slut, efter flera fruktlösa varv, fann jag en väg via avgångsparkeringen och genom bussfilen som ledde mig rätt. Troligen skall man inte hämta folk med bil alls utan nyttja de skitdyra parkeringar som finns utanför terminalen. Nu hittade jag dock Anna och hennes kompis tämligen omgående och jag körde hem dem direkt.

Anna uppskattade mycket att få blodplättar och nu sitter vi, mätta och belåtna, och ser på Melodifestivalen i SVT-play. 

No comments: