Wednesday, February 25, 2015

Mera Guld

Idag fick vi ett guld till. Johan Olsson tog guld igen. På 15 km fristil och det är inte utan att man förstår vilken betydelse idrott kan ha för ett folk. Man känner sig lite bättre när vi tar guld i skidor.

Innan jag hunnit så långt hade jag varit och provianterat inför morgondagen och kört ut mat till stugan så att allt finns där. Det skall bli härligt att stanna där ute i ett par dygn och jag hoppas att modet inte sviktar när kylan börjar krypa in genom väggarna.

Eftersom bokrean började idag for jag och mötte Anna efter skolan och så gick vi till Akademibokhandeln i Liljeholmens galleri. Där gjorde jag ett fynd. En lärobok i nybörjarkinesiska med övningsbok. Nu kanske det kan bli lite språkstudier i alla fall.

Men nu skall jag gå och lägga mig för jag skall köra Anna till Arlanda kvart i sex i morgon bitti. Deras plan går fem i åtta men man måste ju vara ute i god tid. Sedan sticker jag hem och hämtar det sista och flyttar ut till stugan.

No comments: