Thursday, March 05, 2015

Första vårdagen

Idag har det känts som den första vårdagen,. Sol från en klar himmel och fem plusgrader i skuggan. Det hade dock varit kallt i natt för det låg tunna isskorpor på vattnet ute vid stugan. Jag har haft en skön heldag där ute och for inte därifrån förrän vid sju då jag stack ut mot Värmdölandet för att hämta hem Anna som varit på bjudning hos sina tollareflickor.


Jag har ägnat dagen åt att måla färdigt (tror jag) min skogsbild och åt att fotografera fåglar. Jag har också läst rätt mycket i den bok av Maja Hagerman om Germaner, som jag köpte på bokrean. Det blev rätt mycket bilder tagna idag så jag avslutar med en räcka sådana.



Bevingade och obevingade vänner

Även i vår nordsluttning kan man nu skönja snödroppar
Mot aftonen känns det som ett vårligt ljus silar in
Med stormlykta kan man läsa perfekt

No comments: