Monday, March 02, 2015

Härligt med måndagar

Jag och vovven for ut till stugan rätt tidigt. Jag märkte direkt att jag glömt ta med mina läsglasögon och kände mig väldigt handikappad av detta. Nästan så att jag tänkte återvända hem direkt. Men så besinnade jag mig och tog det lite lugnt. Kollade mina fåglar över en kopp kaffe och åt de sista resterna av helgens middag.


Sedan fick jag för mig att börja måla en bild av den skog vi har utanför verandan. Jag börjar lägga på tunna färglager och bättrar sedan på här och var med lite kraftigare. Jag har väl gjort hälften nu och känner mig riktigt nöjd.


Vi for hem rätt tidigt ändå och när Anna kom serverade jag de sista blodplättarna från den smet vi hade i lördags när hon kom hem. Lyxmåltid en vanlig måndag. Jag hade också kontakt med lilltösen som flög till Helsingfors idag via Arlanda. Jag följde henne på min flygradar. Hon frågade också efter den bild där vi som stolta föräldrar står bredvid henne efter etappsegern i Södertälje 1992. Den bild som jag en gång kommenterade med "tror ni hon är stolt över sin far"?

PS

När jag lagt ut dagens text och bild slog det mig att det finns en bild till där far och mor poserar med barnet mellan sig på samma sätt. Den bilden togs nästan på dagen 19 år senare i Canterbury ...

4 comments:

Eva said...

Mitt minne av kommentaren "tror ni att hon är stolt över sin far" är att den fälldes av Peter L vid bildvisningen på årsmöte året efter.

Anonymous said...

Jag tror man skulle kunna fälla samma kommentar över båda bilderna på föräldrarna och dottern. Det är som sagt några år(och kilo-Alf) emellan bilderna
/M-tina

e said...

Jag håller med mor, kommentaren fälldes av Peter på årsmötet! Ang extra-kilo är jag nästan benägen att tro att det är fler nya kilo-Erika. Skillnaden mellan tio och trettio år är markant...

Alf said...

Möjligt Erika, men kilona sitter snyggare hos dig än hos mig