Monday, March 23, 2015

Vilodag

Idag har lilla vovven fått ta det rejält lugnt. Och så även jag. Jag har suttit och grejat med mina och mors gamla dagböcker, läst i de böcker jag har på G nu, vilat middag och i största allmänhet njutit av livet. Det har varit svinkallt och blåsigt ute så varken vovven eller jag har varit roade av utevistelse.

Jag var dock iväg till affären i tjugofem minuter och då var vovven ensam hemma. Hon har väl troligen gnällt, men ingen har klagat och hon var tyst när jag kom hem. Framför allt klagade inte vovven när hon fick mat. De trista kulor husse och matte står för var slut så jag köpte en kycklingkorv och den blev hon helt till sig över. Hon tog den genast och sprang för att gömma någonstans, men det hindrade jag genom att skära upp den i små bitar och lägga i skålen. Där försvann den på en halvminut.

Anna fick också äta gott. Smörkokt torskfilé med äggsås gjorde inte illa. Och det är magert också. Det är inte de cupcakes, som fortfarande finns i frysen sedan kalaset ...

No comments: