Monday, March 30, 2015

Till soptippen

Det vi skramlat ihop i helgen fick jag idag slängt på soptippen. Det är en plats som man borde besöka, om inte var dag, så dock var vecka. När det var klart for vi, vovven och jag till stugan där jag gjorde ett test på att baka våfflor på färdigköpt mix. Det kunde nog ha gått bra om jag hade värmt järnet i en riktig eld och inte bara på en grill, som hade svårt att ta sig.

Till sist fick jag baka våfflorna på gasvärme och det blev inte detsamma som den egna smeten på öppen eld. Min store, i bokstavlig bemärkelse, idol Edward Blom hävdade ju att våfflor skall bakas på egen smet och inte komma i kontakt med teflon utan med järn. Precis så som jag gjorde på våffeldagen!

Vi var inte kvar så länge där ute utan jag for hem och började förbereda middag för Anna, som slutade vid halv sex. Jag hann alltså vila middag rejält. Till middag serverades den kalops jag gjorde i torsdags och som fortfarande smakade alldeles utmärkt. I övrigt har det inte hänt något särskilt idag.

No comments: