Sunday, March 29, 2015

Fortsatt röjning

Idag fortsatte vårt röjande med att det vi samlat ihop igår nu lastades ner i bilen. Vädret var mer städmässigt idag också. Regn på gränsen till snöblandat hela dagen. Vi körde först iväg till stadsmissionen med ett par rejäla kartonger medan det som skall till skolan, tippen och stugan får komma dit i morgon.

Vi åkte i stället till Ö&B där Anna köpte lite påskpresenter till grabbarna grus. Själv passade jag på att köpa engångshandskar. Jag är inte så pjåskig med hygien, men när jag plockat med fröautomaterna är jag noga med tvätt efteråt och då känns skyddshandskar bra. 

Resten av dagen, som känns längre idag, när vi fått sommartid, har vi målat en liten svarvad träljusstake. Annas mor fick den av en bekant för många år sedan men den var helt obehandlad. Jag tyckte det kunde vara något där man kunde använda alla de färgpigment jag lyckades sno åt mig i arvskiftet efter John på Granbacken. 


Vi har nu haft den där ljusstaken länge här men när vi nu skall upp till Murjek så tyckte vi att vi måste ta oss samman och göra i ordning den. Så Anna har målat med de pigment vi hade hemma. De gula och gröna finns kvar i stugan så de målar vi i morgon. 


No comments: