Monday, March 23, 2015

På tonårskalas

Söndag

Vi vaknade till kaffe på sängen i morse och givetvis skulle även lilla vovven vara med på det. Dock var hon inte så noga med just kaffedelen. Vi var bjudna på kalas hos äldste grabben grus som fyller 13 idag och firade det med att skaffa sig Facebook-konto. Heder åt föräldrar som håller på åldersgränser. 

Familjen dricker inte kaffe men skulle få fler gäster som gör det och de undrade om vi möjligen hade någon kaffebryggare. Det har vi. Ute i stugan, så jag for iväg dit och hämtade den. Jag passade också på att testa mitt teleobjektiv med stativ och fjärrutlösare och det gav faktiskt klart bättre skärpa. Jag tyckte de bilder jag tog med riktiga kameran på Irland vart lite diffusa i kanten, men det blir nog så när man fotar med stort tele på långt håll och frihand. 

Kalaset var lyckat ty det bjöds på våfflor. Vi var där tills det var dags att köra Anna och Paula till konsert på Globen, med någon som heter Katy Perry. Jag har aldrig hört talad om människan, men det hade tydligen varit en fantastisk show med massor av folk, både i publiken och på och bakom scenen. Jag hämtade dem efteråt och nu är det drygt midnatt och dags att sova för länge sedan. 

No comments: