Monday, July 18, 2016

I väntan på avfärd

Idag gick vi upp tidigt. Redan kl 7. Vi hade tvättstugan och Anna offrade sig och tog den delen medan jag fixade frukost. Sedan ägnade vi hela dagen åt att röja undan efter golvläggningen samt åt att ta fram allt som skall med upp till Lappland

Trots att vi nöjer oss själva med att packa i de små resväskorna, så blir det till slut väldigt mycket saker som skall med. När man kör bil så tycker man att man kan ta med hur mycket som helst. Alldeles extra trångt blir det till att börja med eftersom vi skall köra Paula med en och en halv stor väska till Arlanda.

Hon skall till USA på ett riktigt sagobröllop med allt vad amerikansk ytlighet har att erbjuda. Här läggs det ner pengar på allt från ögonbryn, över klänningstyg till champagneglas. Ingen detalj är för obetydlig när det gäller att skapa det perfekta, rosaromantiska bröllopet. Stackars karl som skall stå för fiolerna...

Under eftermiddagen var vi så klara att vi for ut på lite ärenden. Vi skulle köpa blommor till Annas pappas grav. Vi skulle lämna nyckel till blomvattnaren. Vi skulle vattna hos vännen I. Jag skulle köpa nya badbyxor och Anna skulle klippa sig. Den detaljen hade jag fixat redan vid middagstid.

En lastbil hade brunnit väldigt strategiskt mitt på Essingeleden, mitt i rusningen, med timslånga stillastående köer som följd. Genom lite tur och mycket skicklighet lyckades jag manövrera var lilla röe förbi alla sådana hinder och vi var hemma i planerad tid. Nu väntar vi bara på att Paula skall komma. Hon ska sova här i natt.

No comments: