Thursday, July 14, 2016

Slottsbesök

Vi vaknade till ett ganska vankelmodigt väder i morse och det gjorde även oss lite vankelmodiga. Skulle vi tro på solen och stanna kvar ute eller var det de grå molnen, som skulle segra. I så fall kunde vi lika gärna åka hem och göra färdigt golvet. 


I avvaktan på beslut, både hos väder och oss, gjorde jag i ordning för målning inne på verandan och strök hyllorna ännu en gång. De blev bra. Det blev vädret också nu och Paula kom ut och solade. 


När det drog sig mot lunchdags kom vi på att vi kunde slå tre flugor i en smäll och äta vedugnsbakade pizzor på Venngarn, se efter blommor och hus hos kusin J samt köpa till ytterligare några Thai-mobiler inne i Sigtuna. 


Sagt och gjort. Vi for iväg och efter lång kö på E4 kom vi fram till Dammstugan vid Venngarns slott, där vi fick vänta ytterligare på våra pizzor. Det var de dock värda. 


Mätta och belåtna for vi vidare till J:s gigantiska hus där två människor förgäves försöker fylla rummen. Allt verkade bra där och den automatiska vattningen tycktes funka bra. 


Nu hade vi bara de små befjädrade hemmagjorda mobilerna inne i Sigtuna kvar. En thailändsk kvinna säljer små figurer med propeller i bak där hennes pappa täljt figurerna och hon själv har målat dem. 


Anna och hennes mor är svårt förtjusta i dessa och vi har säkert tjugo styck som hänger och blåser ute i vår rönn. Nu ville svärmor ha några att ge en grannfrun i present och Anna passade på att komplettera samtidigt. 

På hemvägen blev jag nästan trafikfarligt trött men vi kom ändå hem lyckligt och väl. Men att jag var trött märktes på att när jag satte mig i vilstolen så vaknade jag plötsligt och märkte att solen flyttat sig långt. Jag hade sovit i en och en och en halv timme. 


Nu var det dags för kvällsmat och sedan fortsatte vi att nyttja min lilla mobil till TV och försökte se på Ernst i fyran. Det gick dåligt för det är ju bara en massa reklam i skitkanalerna. Då gick det bättre med Viktorias födelsedag för den sänds i Public Service och där är allt bra. 

No comments: