Thursday, August 18, 2016

Höst i stugan

Idag kändes det verkligen som höst ute i skogen. Jag var där tidigt för jag hade kört Anna till skolan och for sedan direkt ut. Vädret var blåsigt och grått och regnigt och bara 13-14 grader. Skitmysigt! Jag ägnade dagen åt att måla färdigt verandan och när jag lade på skuggor så blev den riktigt bra.


Jag invigde också en present från USA, som jag fick av Paula igår. Det var en kryddblandning och en grillsås och en apparat, som kunde pressa ner alla kryddorna i köttet med små nålar. Dessutom invigde jag en liten bordsgrill, som vi fick av Jimmy för många år sedan och som sedan dess hängt i förrådet. Jag testade med en flankstek, ett gott och billigt kött.



Till detta åt jag kokt potatis och morot. En lätt måltid med tanke på att jag har invägning i morgon. När jag sedan ätit och vilat middag for jag hem för jag kunde ändå inte ta ut dynor och mattor och städa på min veranda. Det får bli i morgon.


Hemma gjorde jag i ordning kvällsmat, som fick bli rökt skinka med ugnsrostade grön- och rotsaker. Sedan har det varit TV ihop med Paula, som kom hit fram på kvällskvisten. Ja, jag tittade inte så mycket utan satt i stället och bokade resor. Nu har jag bokat en resa till barnbarnets födelsedag, tillsammans med lillasyster M, som får dras med mig varthän hon sig i världen vänder. Vi skall testa et boende hemma hoas någon i s.k. Airbnb. Det lär vara bra och dessutom billigt och dessutom alldeles i närheten av dotterns boning.


Jag fick för mig att titta lite på statistiken kring min blogg. Kolla om det går att se hur många och vilka som läser den för det har jag ingen koll på. Resultatet var oerhört överraskande. Att de flesta läsarna kommer från Sverige är kanske inte så överraskande men som god tvåa, och den senaste månaden nästan lika mycket, kommer Ryssland! Sitter Putin och kollar mina texter??? Och inte nog med det. Som trea kommer Ukraina. VEM känner mig där????

2 comments:

e said...

Hade det stått Tjeckien kunde det varit kag för vår VPN-server står i Tjeckien. Fast inte 1500 ggr...

Alf said...

SÅ kan det ju vara. Någon läsare använder en server som står i ett östland, kanske utan att ens själv veta om det...