Wednesday, August 03, 2016

I havsbandet

Just nu sitter jag på favoritplatsen på verandan med Anna o Anders så det blir inte så mycket skrivet idag heller. Vi har tänt ljus och fotogenlykta. Kaffekopparna är fyllda och sedan igår ligger här en mazarin, som mamma Grus hade med.


Vi började idag med att åka till Biltema där Anna köpte presenter till en väninna med två synskadade barn. Små mjukisdjur som passar sådana barn. 


Från Biltema for vi ut till Brännholmen där jag var den 29 april. Idag var det betydligt varmare och mycket folk men vi hade tur och fick ett eget bord. 


Folket var trevligt och vi fick lite kontakt med dem när jag ställde upp hunden på en sten för fotografering. 


Efter Brännholmen fortsatte vi till Wira bruk, som ligger i närheten. Vi missade restaurangen med fyra minuter och for då hem och åt sedan vi gjort en liten rundvandring. 


När vi ätit satt vi ute en stund och jag berättade om en ordlek, som kusin A och I brukar spela och vi gjorde ett test. Jag vann lite väl överlägset ... Så nu sitter vi här inne och njuter av friden i stugvärmen. 

No comments: