Monday, August 22, 2016

Skolstart

Idag började eleverna i min gamla skola, och jag säger som stinsen - Det skiter jag i! Jag for i stället ut till stugan och där satte jag mig med något så trist som gamla kvitton. Vi har inte gemensam ekonomi - utom vad gäller mat - och då och då sätter jag mig med kvittona för att gå igenom vem som handlat mest. Nu hade jag tyvärr inte gjort detta på över ett år och det märktes ty skillnaden blev rätt stor. Nåväl. Det drabbar ingen fattig.

Jag var inte kvar så länge utan for hem vid tretiden för att laga till en smal middag - soppa på röda linser. Den blev väldigt god, men tyvärr visade det sig att Anna kommit överens med sin gamla kompis Elsa om en träff med mat så jag avnjöt min soppa själv. Nu sitter jag och skall börja följa den spännande fortsättningen på programmet Idol. Även det i TV4, vilket är programmets största nackdel. Hoppas bara att den nya juryn vågar ta stöddigheten ur de sämsta kandidaterna.

1 comment:

Unknown said...

Hur kan du lägga tid på skitkanal 4?