Wednesday, August 31, 2016

Visa framfötterna

Jag fortsatte jobbet med prostinnebänken idag genom att sätta fast frambenen. Det var ett ganska pilligt jobb eftersom jag skulle få alla tre bänkarna att bli precis lika höga. Dessutom måste allt jobb göras liggande på rygg halvvägs in under bänken. Till slut var det dock klart och jag kunde se mitt verk och konstatera att det var gott.


Jag plockade undan verktygen och lagade middag, som åts sittande på den nya bänken. Därvid framkom att sitthöjden var utmärkt. Det framkom också att det var lite väl enkelt att sparka frambenen sneda varvid bänken rasar ihop. Jag lade mig i sovrummet för att fundera på det problemet och när jag vaknade två timmar senare var det dags att dra sig hemåt.

Jag stannade först på min byggvaruhandel och köpte sprintar, som jag skall gå genom öglor i frambenen och ner i små borrade hål i golvet. Då lär de sitta still. Jag var också inne på Clas Ohlson och köpte magneter, som benen skall fastna i när jag fäller ner bänken. Det visar sig omöjligt att fälla ner bänken enkelt om benen får fladdra fritt. För den som inte inser vad jag menar så kommer bilder i morgon.


Jag for nämligen hem nu och värmde gårdagens köttsoppa tills Anna kom hem. Vi hade pratat lite om att åka fram till Fjällgatan och fika eftersom vädret var så fint men vi nöjde oss med att ta en glass hemma, framför TV:n. Sedan blev det TV hela kvällen - Danske bonden och Idol.

No comments: