Monday, June 23, 2014

Annandag midsommar

Söndag

Även idag har vi tagit det lugnt och mest suttit inne på verandan. Vi har inte kunnat göra så mycket annat ty så fort solen tittat fram och vi gått ut, så har det börjat regna igen. Det har dock inte gått någon nöd på oss. Efter frukost satt vi med var sin bok och sedan vart det Sommar med Sanna Nielsen, ett program som inte gav  mersmak.

Nu regnar det

Och nu skiner solen
Till middag fanns det fortfarande rester från midsommarafton och vi lät oss väl smaka av wokade rotsaker och stekt korv. Jag lyckades också aktivera mig tillräckligt mycket för att montera en liten gullig hylla på dass. På den hyllan ställde jag den wc-liknande mugg jag fick av Peter och Emma som midsommarpresent, fylld med mossa och blåbärsris. Den gjorde sig bättre där än på kaffebordet. Sedan blev det mera läsning och mera slöande innan vi till slut tog oss samman och plockade i ordning, diskade och drog hem, lämnandes stället i god ordning. 

Ett dass inne på dasset
Sedan vi lögat oss for vi så iväg till Irja, för att lämna de tre flaskor Victorias Secret, som jag kom över så billigt i SF till henne. Hon vart förtjust och sprutade glatt på sig av väldofterna och bjöd på fika med gräddbullar, en skapelse av vit choklad på marsipanbotten och fylld med grädde.
Även hemma hos Gabbi vart det fika, gräddtårta, som hon och Paula gjort för att fira den senares namnsdag. VI satt där ett par timmar och spelade frågespel innan vi for hem och gick vår sedvanliga runda. Det har vi gjort varje dag nu sedan förra måndagen. Det börjar kännas som en god vana.

No comments: