Tuesday, June 03, 2014

Sacramento Railway Museum

Måndag

Jag känner mig lite sömnig ikväll efter dagens strapatser så det blir mest bilder.


Så här ser det inifrån utsiktsvagnen på tåget.



En av många bevattningskanaler, som gör att åkrarna grönskar trots det torra klimatet.



I Sacramento, som är Kaliforniens huvudstad, går jag direkt till gamla stan som går i västernstil.



Järnvägsmuseet är sig likt sen förra gången och det var faktiskt riktigt roligt att återse det.
Och jag fick köpt de små guldflaskor jag missade vid förra besöket.



En riktigt engelsk lunch i Vilda Västern: fish & chips



Tåget som för mig tillbaka från hettan i Sacramento till svalkan i San Francisco

I SF visade det sig vara busstrejk så sedan jag hankat mig fram och väntat i drygt två timmar kom Anders och fann mig sedan han slutat jobba. Skönt. 


Som tack för visad enorm generositet och gästfrihet bjudet jag på typiskt svenskt sista kvällen - Wallenbergare. Och i morgon skall jag försöka mig på en lite fylligare sammanfattning av veckorna här. 












No comments: