Sunday, June 29, 2014

Överfulla tåg

Igår var jag så imponerad av att få åka med ett tåg där man bevarat det gamla sättet att låsa toadörren med ett vred. Idag åkte jag med Tågab från Trollhättan till Kil och det var precis lika gamla vagnar, med samma toalås, som igår. Tåget hade dock den fördelen att där var gott om plats.


Nostalgiskt toalås.
Det var det inte i Intercitytåget från Kil till Stockholm. Sex fulla vagnar med enorma bagage, mastodontiska barnvagnar och ungar som gapade och skrek och sprang omkring. Och när man väl fått en plats så kom det någon fegis, som hade bokat en plats och nödvändigtvis måste sitta där jag funnit en fristad.

Järnvägsstationen i Kil en söndag morgon
Alltnog, äntligen var tåget framme och jag tog mig hem till Anna som nu börjat plocka undan så att jag nu kan börja lasta in mina saker. VI tog en lång promenad till en Indisk restaurang där vi åt lunch varefter vi fortsatte till ICA-maxi för attköpa en liten pekbok i present till en ettåring. Där sålde de samma flaskor Victorias Secret, som jag köpte i San Francisco fast till ett helt annat pris. 129:- i stället för 44:50. Det gladde min snikna själ.

Dyra Victoriahemligheter
 Och nu sitter vi och slöar fram för TV:n och väntar på att klockan skall bli så mycket att vi får gå och lägga oss och sova.

1 comment:

Eva said...

Skönt du kan glädja dig över priset, det jag såg var två för 139 kr. Men det var på en Maxi ute i landet :-)