Sunday, June 08, 2014

En hel söndag i stugan

Vi tillbringade nästan hela dagen i stugan sedan vi väl ätit frukost och kommit iväg. Solen sken växelvis med ett par små regnskurar så vi fick bära bordet ut och in under tak, tills vi gav upp och satte oss där inne. Vi hade med oss en massa mat ty vi hade tänkt oss grillspett och trodde att även Paula och Jimmy skulle komma men det blev, förutom oss fyra, bara kusin Carina som kom. Glöden var nästan lite för perfekt ty det var så varmt att grillköttet nästan tog eld.


Efter maten stack Anna till årsmöte i stugföreningen medan vi andra vilade. Jag somnade. Det är skönt med veranda med tak och soffor. När Anna kom hem skickades jag ner till mötet för att rekapitulera ett protokoll, som jag skrev 2010, men som kommit bort. Vi behöver fem årsmötesprotokoll i rad för något bankärendes skull.


Efter detta fortsatte vi med desserten, som bestod av blandad frukt i buffé. Jag åt årets första jordgubbar. De sades vara svenska och smakade utmärkt. Fram mot sjutiden drog vi oss in mot stan och besökte Staffan och Jenny, Bo-Eriks bror, när han nu för en gångs skull var i stan. Där blev vi bjudna på rabarberpaj och den var god. Paula var även där med Noomi, som jag skall ha i morgon. Efter två timmar gick parkeringstiden ut och då körde vi Carina till Sundbybergs pendelsatation och sedan hem och gjorde kväll.  

No comments: