Thursday, June 19, 2014

Dan före dan

Vi sov ända till nio och när vi väl vaknade hade vi ingen brådska upp ty det hördes hur regnet smattrade mot fönsterblecket. Så småningom stapplade vi dock upp och började förbereda oss för morgondagens midsommarfirande. Jag genom att köra ner till Älvsjö och bunkra upp fotogen och gasol på Fogas, butiken som Bobo lärt oss hitta till.

Så här lite ser man av stugan sedan löven slagit ut
Det var gigantiska köer trots att det var mitt på dagen men jag lyckades ta mig igenom ganska smidigt och for ut till stugan för att ställa inköpen där. Jag var också nyfiken på om kylskåpet hade gått ner till arbetstemperatur. Jag satte på det igår och kunde andas ut för termometern visade plus 8 grader. Jag passade också på att förstärka skyddet för pionen ty stjälkarna lutade under tyngden av regnväta.

Den spännande fortsättningen på pionens liv
 Efter en kort stund i stugan for jag och handlade på ICA-maxi och for sedan hem på fika. Anna hade bakat kanelbullar, som var mycket goda. Jag gjorde i ordning lunch sedan medan Anna gick och tvättade. Efter lunchen började jag med rånjärnet och bakade rånskålar, som vi skall ha till jordgubbsdessert i morgon.

I morgon skall dessa rånskålar fyllas
med jordgubbar och gräddkräm
 Nu sitter vi här - Anna, Paula, Jimmy och jag – och väntar på att matchen mellan Uruguay och England skall börja. Där får vi allt hålla på England.

No comments: