Saturday, June 28, 2014

Jordgubbsexpressen

Mycket tåg blev det idag och jag hade tänkt berätta om allt roligt jag varit med om, men, jag gick upp tidigt i morse, la mig sent igår kväll och kommer just från en supergod supé hemma hos Eva o Jan, där Erika också är på besök, så, kort sagt. Jag känner mig lite lummig och lägger därför bara ut lite bilder från dagen. Kanske skriver jag lite mer om dem i morgon, på tåget upp mot stan igen. 



Väntar på tåget mot Vara i Öxnered



Träffar min FB-vän Per-Åke Lampemo för första gång

Något vissst att åka tåg med rök utanför fönstren
Till och med vredet på tågtoaletten andas nostalgi
Fyrfotadjur utefter vår väg flyr förskräckta inför
det frustande svarta monstret på spåret

Hela tågsetet i Vedum

Sådana här kupéer åkte man i för inte så länge sedan

Idag fick man öppna övervåningen på Konditori Nordpolen
Lampemo kör iväg med sitt tåg efter fullbordat värv
I Lidköping väntar jag på buss mot Trollhättan

No comments: