Saturday, June 14, 2014

Tillbaka till stan


Dagen har i huvudsak ägnats en biltur från västra till östra Sverige. Den tog rejält med tid men jag hade heller inte så bråttom. I Mariestad höll resan på att ta slut alldeles. När jag körde förbi ett av motellen var det plötsligt en bilist i mötande trafik som svängde in mot hotellet rakt framför mig. Jag hann inte bli rädd förrän efteråt men jag tror den andre vart räddare. Jag hann se fruns ansikte och kan tänka mig att båda fick blodsmak i halsen. Föraren måste ha varit bländad av solen, missbedömt både avstånd och hastighet hos mig.


Alltnog. Tur att jag har bra bromsar även om det känns att det är dags att bryta backar nu. Det får bli vid servicen nästa vecka. Förutom äventyret i Mariestad hände inte  mycket mer men jag stannade dock flera gånger. Först vid Ås nordväst om Grästorp där jag tog bilder, både av en gammal stenbro och en gammal kyrka. 


Sedan vid Källby för kaffe och glass. Nu körde jag ända till Ramundeboda innan jag stannade igen. Denna gång för lunch på den därstädes belägna serveringen. Norr om Örebro tankade jag och efter Arboga stannade jag och sov en stund.  Sedan var det raka vägen till stugan dit jag for för att lämna TV:n och mors gamla skänk. Vi skall ha TV:n där ifall jag vill se någon av alla mina järnvägsfilmer eller annat jag sparat ner; Åsa-Nisse, Stekta gröna tomater o.dyl. 


Hunnen så här långt var klockan halv sju och jag for raka vägen hem till Anna. Hon hade varit dålig i halsen igår och när jag såg henne undrade jag om hon var sjuk fortfarande. Jag tyckte hon såg dålig ut. Det gjorde hon inte. Hon hade varit och klippt dig! Så där fick jag inga pluspoäng den gången...

No comments: