Friday, August 15, 2014

Dan före kräftkalaset

Det har inte hänt mycket idag. Jag började måla på min bild av den gamla ladan, jag plockade en liter blåbär till och jag njöt av friden ute i stugan innan jag for in till stan. Vi hade enats om att det skulle gå mycket fortare om jag handlade inför kräftskivan och det gjorde det säkert. Jag for hem med grejerna och väntade sedan in Anna.

Den presentbok vi beställde i måndags kom redan idag och den var jättefin, bortsett från ett uppslag där texten av någon anledning hade flyttat sig väl högt upp på sidan. Inget av texten var dock borta så den går fint att läsa och bilderna var ograverade. Sedan vi ätit middag försjönk vi i soffan i väntan på att få gå och sova. Det är fredag i folkhemmet.

Pappa fyller 94 idag men det går inte att ringa till honom längre. I och W hade varit där idag och umgåtts i fika rummet en timme, men det var oklart om han förstått att det var just födelsedag och att det var hans.

1 comment:

e said...

Jag tänkte mycket på honom igår i alla fall och tyckte också det var synd jag inte kunde ringa men hoppas att nånstans vet han att vi tänker på honom.