Saturday, August 02, 2014

Varmt som fan i Sverige

I natt flyttade jag undan alla blommor från stora sovrumsfönstet så att jag kunde öppna det på vid gavel. Då fick vi in lite svalka och rummet vart drägligt att vistas i. Jag satt uppe en bra stund för att kolla att det inte slog igen med full kraft men inget hände och snart la jag mig att sova. Alt gick bra men mot morgonen sken solen rakt in i rummet och det blev för varmt för att ligga kvar.

             
 Vinrankan växer så det knakar och slingrar sig fram mellan pyntet.

Efter frukost och lite slöande framför TV:n drog vi oss ut mot stugan där värmen är lättare att uthärda. Vi åt lunch och njöt av den relativa svalkan. Vi kom fram till att vi skulle sova här i natt och att åka ut efter Jmmys kalas. Jimmy fyllde nämligen år igår och idag skulle vi fira detta genom att besöka en restaurang, som ligger på en gammal pråm nere vid sjön. Det blev gott och trevligt, speciellt eftersom Anders, sin vana trogen, tog hand om notan. 

Den servitris tog en bild på kalaset.

Efter maten for vi hem och förberedde en maffig glassdessert och strax dök Gabbies upp med sin present, pengar. Det hade de andra här också, men jag har hoppat av presentkarusellen och gav honom en bild av Noomi, som jag målat själv. Han verkade uppriktigt glad över den. 

                   

Vid tio hade alla gäster farit och då stack vi ut till stugan. Alltid lika mysigt att komma dit när det är märkt, tända upp lyktor och ljus. Nu sitter vi och lyssnar till radio med en kopp kaffe i näven. Anders så sova här i natt också, på soffan i verandan. Det blir premiär för nattsovande där. Hoppas det funkar. 

2 comments:

e said...

Fin bild på Noomi! Kan tro han blev glad över den :)

Alf said...

Jag var hemma hos dem idag och bilden var redan uppsatt. Det är mycket för att vara Jimmy!