Tuesday, August 26, 2014

Skåpstömning

Jag trodde inte det var möjligt att få ihop fler lass till soptippen, men visst gick det. Idag har jag gått igenom alla återstående skåp och lådor i lägenheten och dragit fram allt i ljuset. Det jag oundgängligen måste ha för att kunna återkomma och göra färdigt, det fick vara kvar men i övrigt sorterades sakerna upp i slänga och spara. Skänka iddes jag inte.

Till sist hade jag ett antal små kassar som skall till Stockholm och ett par rejäla säckar som skulle till tippen. Dit for jag sedan jag intagit en god och närande måltid på kassler och en morot-potatisröra som jag brukar göra i bantartider. Jag hade också med mig en termos och ett par tunnbröd med ost, vilka avnjöts på bästa tänkbara plats - Mitt favoritbord vid Hullsjön. DEt var en fågelskådare där men vi störde inte varann.





Efter detta for jag hem och har sedan icke gjort ett skapandes grann nytta utan vilat, surfat, ätit och nu skall jag strax dra mig tillbaka på det att jag frisk och fräsch må kunna styra norrut i morgon bitti. Jo, lite nytta gjorde jag förresten. Jag ringde runt till alla de tanter uppe i Lappland, vilka vi skall besöka nästa vecka. Överallt var vi välkomna!

1 comment:

Eva said...

God tur motSth och sen mot Lappland. Hör av dig när du är åter härnäst.