Thursday, August 14, 2014

Teaterbesök

Jag for ut till stugan tidigt idag och kunde njuta av en kvarvarande bit tiramisu till morgonkaffet på bryggan. Det var gott. Jag hoppades ju igår att synden inte skulle straffa sig och det hade den heller inte. Fast idag är jag mer tveksam eftersom det fanns tre brödbullar kvar också... Nåväl, Jag håller mig nog inom bonuspointsen i alla fall.

Förstadium till gammal lada
Idag gjorde jag färdigt min presentbild. Ja, åtminstone anser jag att den är färdig och jag tror nog den duger åt mottagaren. Genast började jag planera för en ny bild och satte mig att bläddra igenom gamla bilder för att hitta ett nytt och lite mer inspirerande motiv på riktigt akvarellpapper. Till slut bestämde jag mig för en gammal grånad lada från en bild jag fått av syster E. Jag har just dragit igång en debatt på akvarellforumet på Facebook om det tillåtna i att måla av fotografier man hittat på nätet. Det lär inte vara tillåtet, men jag tror inte fotografen skall krångla i det här fallet.

Rensskivan funkade riktigt bra




Jag tog mig också samma och plockade lite blåbär med en bärplockare vi köpte på en loppis i Motala för ett par år sedan. När jag tömde dasstunnan igår märkte jag att det faktiskt fanns riktigt många och ganska stora blåbär mellan dass och kompost. Inte för dassets skull utan för att det området ligger i relativ skugga och kanske inte torkat ut så mycket.


Mors matlagning återuppstår
Det var inte så roligt men jag fick ihop rätt mycket på tio minuter och sedan satte jag mig att rensa på en gammal spånskivebit och det gick bra. Till slut fotograferade jag en fylld skål och återupplivade ett barndomsminne - smörgås med blåbär, som mamma brukade göra när vi var små. Det var fortfarande gott.
 '
Teateraffisch
Vid fem hämtade jag Anna på jobbet och for ut till Skärholmen, där vi skulle se en pjäs om hedersproblematik, som en gammal kollega till mig spelar med. Ämnet lät tungt, men teatergruppen
klarade det väldigt bra och det gavs till och med tillfälle till skratt. Efteråt växlade vi några ord med Siham och önskade henne lycka till inför fortsättningen ute i skolorna. Sedan stack vi iväg till Annas skola och släpade in några kassar och lådor med saker, som Anna tagit med från sitt gamla jobb.

1 comment:

Anonymous said...

Håller med dig, jag tror närmast fotografen skulle vara lite /mycket stolt/syse